20 Mart 2015 Cuma

2015 MEZUNİYET ELBİSELERİ-NE ALMALI? (ALIŞVERİŞ/elbise+ayakkabı)

Merhabalar!

Bende tatlı bir telaş bu aralar..

Öğrenciliğimin son senesi..

Mezuniyet telaşı...

Eminim birçok kişi hala ne giysem derdinde.

Öncelikle şunu söyleyeyim bol görselli uzun bir yazı olacak.

Sizin için seçtiğim elbiseleri linkleriyle birlikte tüm yazıya serpiştirdim.

O kadar çok ve güzel model vardı ki eleye eleye bu kadar seçeneğe zor indirdim.

Elbiselerin fiyatları 60-170 arası değişiyor.

Eğer buraya bıraktığım linkler çalışmıyorsa www.modagram.com.tr 
adresinden ''elbise'' kelimesini aratarak tüm modellere bakabilirsiniz.


Mayıs ayında bizim de bölüm balomuz olacak. 

Ve haliyle 
'' NE GİYSEM???!!!! ''
telaşını 1 aydır iliklerime kadar hissediyordum.

elbise için link

Öncelikle şehrimdeki abiye satan mağazaların olduğu yerde birkaç yere girdim.

Malum şubat-mart ayı sezon sonudur ve yeni sezon başlangıcıdır.

Eski sezondan tek tük kalan düzgün bir şeyler buldum ve geçirdim üstüme.

40 beden yazmasına rağmen bedeni olmadı. 

Ben 38'im bi de.

Abiyelerde en sevmediğim özellik budur.

Bedenler risklidir.

Üstelik denediğim parçalara peşin 180 taksit olursa 260 kadar yolu var diyorlardı.

Tek kalmış ürünler için bu fiyatları söylemek bence ölü soygunculuğudur.

Sonuçta dikişten kumaş kalitesinden az çok anlıyorum.

Denediğim parçaların hiç biri o fiyatları etmezdi.

Googleda aramalarım hep aynı yere çıkıyordu ''modagram''.




Şunu belirteyim:
 Bu yazıdan modagramın haberi yok.
Abiyemin faturası elimde mevcut.
Modagram ücretsiz yollamadı.
Kendim aldım yani.
Yada reklamını yapayım diye bir ücret ödemedi.

Kafası karışık olanlara seçenek oluşturmak için bu yazıyı hazırlamak istedim.

Beğendiğim bir abiyeyi sipariş ettim.

Bir tek 40 bedeni kalmıştı.

Dedim en kötü ya kalıbı  küçüktür tam olur. Ya da büyük gelir pens atar hallederim.

Nasıl olsa boyu da kısaltılacaktı.



Ayrıca mezuniyet kınasında giymek için de 30 liraya 38 beden kısa bir elbise seçtim.

20 lira kuponum ve kargo ücretsiz hakkım vardı.

Toplamda ikisine 165 tl ödedim.

Peşin fiyatına taksit imkanı da var sitede.

Ben 3 taksit yaptırdım.



iki gün içinde elime ulaştı.

Kargolama aşamasında bir sorun yaşamadım.

38 beden olan tam geldi.
40 beden olan ise bir beden büyük oldu.
Tadilat olarak pens atılacak boyu kısaltılacak.

Beden konusunda sıkıntı yaşayacağınızı düşünmüyorum.

Ama yaşarsanız da 15 günde iade seçeneği var.

İade edebilir yeni ürün seçebilirsiniz.



Mezuniyet balosunda şık olmak kadar, kendiniz olmanız, kendi tarzınızı yansıtmanız ve rahat olmanız önemli.

Rahattan kastım; bence çok dekolte kullanılmamalı.

Dekolteler yüzünden tüm geceniz zehir olabilir.

Şık olmak çok dekolte demek değildir.



Kendi tarzınıza uygun bir elbise seçimi yapmalısınız.

Fiziğinizi bilerek seçim yapmalısınız.

Kendimden örnek vereyim:

Benim genel özelliklerim:
-geniş omuzlar
-kısa ve kalın bel
-çıkık kaburgalar



İki parçadan oluşan bu kombine ulaşmak için tık tık.


O zaman tüm bu özelliklerimi düşünerek,

-omuzları kapalı
-alt tarafı bolaran balık bir model
-ön tarafında dekolte vermeyecek 

bir seçim yaptım.





Eğer geniş omuzlarınız varsa askılı, sıfır kol ve straplez modellerden uzak durun.

Ben japon kol da denen omuzlarımı örtecek şekilde bir model seçtim.

Belimin kalınlığını gizlesin diye alt kısmı geniş bir model seçtim.

Ve çıkı kaburgaları olanlar bilirler. Normalde dekolte verdirmeyecek modellerde bile dekolte verirsiniz az da olsa.

Bu nedenle önü daha kapalı modeller arasından seçim yaptım.


Herkes kendi fiziğini tanıyorsa seçim için elemelerinizi bu şekilde kolaylıkla yapabilirsiniz.

İnternetten alışverişte tecrübeli olduğumu düşündüğüm için de benim seçim yapmam gayet kolay oldu.


Gelelim renk konusuna.

Genellikle canlı renkler tercih edilmek isteniyor.

Seçeceğiniz elbiselerde göz yormayacak ufak esprilerin olması gerek.

Paylaştığım modellerde de genelde bu var.

Sade bir elbise ama ya yaka kısmında ya sırt kısmında bir hareketlilik var.

Bu da gece kulübünden fırlama görüntüsüne sahip olmanızı engeller.


Ayrıca mezuniyet balolarında ille uzun elbiseler giyilecek diye bir kaide yok.

Sırt dekoltesinin şekli, elbisedeki ışıltılar, elbisenin farklı kesimi...



Bunların hepsi o gecenin yıldızı olmanızı sağlayabilir.

Önemli olan kendinizi içinde rahat hissetmeniz.

İşte bu! diyebilmeniz.



Biliyorum çok uzun bir yazı oldu.

Son olarak ayakkabıdan bahsedip bitiriyorum hemen.


Ben ince topuk delisi bir insan olarak şunu söylemek istiyorum:

Eğer ayaklarınıza ağrı yapıyorsa zorlamayın giymek için.

Ben giyebilenleri tebrik ediyorum.


İki senedir ağrı yapmadan giyemiyorum.

Doktordan öğrendiğime göre halluks valgus rahatsızlığım varmış.

(Ayak baş parmağı kemiklerinin yanlış şekillenmesiyle oluşan çok ağrılı bir hastalık. Sonunda ameliyat olunması gerekiyor.)


Bu nedenle alternatif arayışına girdim.

AAAAA İNCE TOPUKLU GİYMEYECEK MİSİN???

diyenleri saygıyla selamlıyorum. Evet giymeyeceğim.

Normal ayakkabıyla ağrıyan ayaklarıma bu eziyeti çektirmeyeceğim.


İnce topuklularla rahat edemeyenlere önerim:

dolgu topuklar!

Mükemmel kurtarıcılar onlar.

Sizin için birkaç model seçtim.

Burdaki hemen hemen düz taban olan pembenin siyahını aldım kendime ben de.

Ayrıca bu sene kalın düz tabanlar iyice hayatımıza giriyor.


Toplumsal bir çağrı yaparak yazımı bitiriyorum:

Ayaklarımıza daha az eziyet edelim:)

not: Ayakkabılar CANZONE markasına aittir. Fiyatları 20-50 tl  arasındadır. Ben MARKAFONİ kampanyasından 30 tl ye aldım. İki gün içinde bakmak isteyenler için buraya link bırakıyorum.
Eğer kampanyası bitmişse de bir siteden birine kesin gelecektir.

Okuduğunuz için teşekkür ederim:)

^-^

aeo


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bırakırsanız çok mutlu edersiniz beni:)
Eleştirilere açığım ama hakaretlere asla!