28 Ağustos 2012 Salı

AHLAT ' TA BİR EFSANE : ŞEHİTLİK

Şehir dışında olduğumdan bahsetmiştim. Böyle bir yazı yazmak aklımda yoktu. Dün BİTLİS, AHLAT'ta bu şahadet taşlarını görene kadar.Ben burada tarihi geçmişinden bahsetmeyeceğim. Öğrenmek isteyenler buradan bakabilir. http://www.ahlat.gov.tr/index.php?option=com_content&view=article&id=54&Itemid=26 veya http://www.restoraturk.com/koruma-ve-restorasyon/238-ahlat-bitlis-buyuk-selcuklu-mezarligi.html




  İnsan gezerken biraz ürperiyor. Sonuçta bize tarih derslerinde ezberletilmeye çalışılan savaşlar bir zamanlar bu topraklarda yapılmış.Bir dönem buralarda atlarıyla kılıçlarıyla atalarımız savaşmış.Tabiki benim anlatmam bu duyguyu hissetmenize yetmez. gelip görmeniz lazım. İnanın insanlar başka ülkelerden karavanlarıyla gelmişler. Ve biz yabancı turistleri görünce her zamanki o yavan duyguyu yaşadık '' adamlar taa nerelerden gelmiş, biz kendi ülkemizi gezmiyoruz. Gezmeyi bırak böyle bir yerden haberimiz yok''

  Öncelikle eğer resimlerdeki bu tahta yol yapılmasaymış gezemezdim bu açık hava müzesini.
Ülkemizde tarih eğitiminin yetersizliğini hepimiz biliyoruz. Kalıplaşmış ezberci eğitim aslında öğretmenlerinde suçu yok onları eğitenlerin de. herneyse...
Benim gibi bu Büyük Selçukludan kalma en büyük mezarlıktan haberi olmayan birçok kişi olduğuna eminim.
Sizin için kendi çektiğim fotoğrafları paylaşmak istedim.









Her yerde bol bol kaplumbağa vardı:) Başlarda a yine o kaplumbağa derken, sonradan hepsinin farklı şahışlar olduğunu anladım:))
Hepimiz yeterince öğrenmiyoruz, araştırmıyoruz, görmüyoruz, duymuyor, bilmiyoruz...
Olması gerekildiği gibi öğretilmiyor...

Diyeceklerim, aslında susacaklarım bu kadar. Başka bir yazımda görüşmek üzere..
sevgilerle..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bırakırsanız çok mutlu edersiniz beni:)
Eleştirilere açığım ama hakaretlere asla!