30 Ocak 2013 Çarşamba

Fimo Hamuru Yumuşatma

Bir arkadaşın sorusu üzerine elimde de mevcut olan semtsert bir fimo hamurunu yumuşatmaya kalkıştım.

Neden sert oldukları konusunda hiç bir fikrim yok. 

Normalde açıkta kurumazken  paketinden sert çıkması beni çok şaşırtmıştı.

Üzülsem de kullanamadım o günden beri.

Bazı sıvı yumuşatıcılar satılıyor fimo için.Ama bi de ona para veremem ben.

Öncelikle sert olan fimo hamurumu küçük parçalara ayırdım.


Daha küçük parçalara ayırmak için sert bir cisme ihtiyaç var. Ben parfüm şişesi kullandım. Annem merdanesini pis işlerime bulaştırmamı istemez:)


Kozmetik dolabımı açtım. 

Gözüme 2şişe yağ kestirdim.


Zayıflama umuduyla aldığım lahana yağım(faydası oldu bence) ve avonun argan yağı.


Aklıma hiç gelmedi yemeklik yağlar:)Sonradan geldi aklıma.

Bebek yağları da olur bence.


Yağdan 1 yemek kaşığı kadar koyup yoğurmaya başladım.


Bileğinize kuvvet. Gerçekten zorlanıyor insan. Aslında başlangıçta rendelenebilir. Parçalar ne kadar küçük olursa yoğurmak o kadar  kolay olur.


Resimlerdeki yoğurma işlemini 4 kez gerçekleştirdim. Hamuru toplayıp yeniden bastırmak şeklinde.

Sonra elimde yoğurmaya devam ettim.

Başlangıçta yapışıyor elinize. Ama yoğurmaya devam edin siz.


10 15 dakka sonra bu şekli alacak hamur.

ve sonra bu şekli.

Yumuşaklığını görmeniz için.


Bu kadar:) 

Bu arada dışarıda Konya'nın adam akıllı ilk karı yağıyor. Tabi tutarsa:)

Hepiniz sevgiyle kalın...









8 yorum:

  1. seni blogumda mimledim. senin de yazını görmek beni sevindirir :)

    YanıtlaSil
  2. azıcık zeytin yağı mükemmel sonuç :))

    YanıtlaSil
  3. çok iyiymiş ya anlatımın için sağol :)

    YanıtlaSil
  4. Fimolar normalde kuru çıkmaz soft Fimo çok yumuşaktır ,sanırım çok eski bir Fimo elinize geçmiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu malzemeyle hazır satılan pasta şeklindeki fanuslardan yapabilirmiyiz kızlar ben bu gün öğrendim bu malzemeyi tam aradığım malzeme😃)

      Sil
    2. tam olarak tarif ettiğinizi anlamadım. ama seramik gibi düşünebilirsiniz

      Sil

Yorum bırakırsanız çok mutlu edersiniz beni:)
Eleştirilere açığım ama hakaretlere asla!